azheer-central درحال بارگزاری ...

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش اول)

15:22 1402/09/19 مقالات

با افزایش محبوبیت خانه‌‌های هوشمند، سؤالات مربوط به امنیت و حریم خصوصی دستگاه‌های متصل بیشتر رایج است. در حالی که دستگاه‌های هوشمند می‌توانند کارهای روزانه را آسان‌تر کنند، اتصال دستگاه‌های روزمره به اینترنت به این معنی است که احتمال نفوذ ناخواسته سایبری وجود دارد.


افزایش امنیت سیستم‌ خانه‌ هوشمند

با افزایش محبوبیت خانه‌‌های هوشمند، سؤالات مربوط به امنیت و حریم خصوصی دستگاه‌های متصل بیشتر رایج است. در حالی که دستگاه‌های هوشمند می‌توانند کارهای روزانه را آسان‌تر کنند، اتصال دستگاه‌های روزمره به اینترنت به این معنی است که احتمال نفوذ ناخواسته سایبری وجود دارد.
امنیت برای اینترنت اشیاء (IoT) یک موضوع داغ است، اخباری مانند هک دوربین امنیتی رینگ به عنوان عناوین ملی و سایر مقالات به مصرف کنندگان هشدار می‌دهد که از امنیت خانه هوشمند خود مطمئن باشند. این مقالات نگران کننده است که آیا شما دارای یک سیستم خانه هوشمند کامل هستید یا تازه در حال بررسی نحوه افزودن دستگاه‌های متصل به خانه خود هستید.
مهم است که ابتدا امنیت هر محصول متصل شده‌ای را که به خانه می‌آورید، افزایش دهید. هنگامی که همه چیز آنلاین است، برای ایمن نگه داشتن خانه هوشمند خود اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش اول)

1- دستگاه ها را عاقلانه انتخاب کنید

همانطور که به دنبال دستگاه‌های خانه هوشمند هستید، ابتدا بررسی کنید که آیا آنها دارای ویژگی‌های امنیتی هستند یا خیر. اکثر برندهای اصلی نباید در این زمینه مشکلی ایجاد کنند، اما اگر به برندی ناآشنا برخورد کردید جستجو کنید که آیا از طریق نشریات معتبر بررسی شده است یا خیر. سیستم را اغلب به روز کنید

بعد از اینکه دستگاه‌های مورد نظر خود را تهیه کردید، هر ماه وقت بگذارید تا به روزرسانی‌ها را بررسی کنید. به تعویق انداختن (یا نادیده گرفتن) اعلان‌های به روز رسانی وسوسه انگیز است. این به روز رسانی‌ها خط دفاعی شما را در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات آنلاین تقویت می‌کند.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش اول)

2- .نام کاربری پیش فرض را تغییر دهید

همانطور که برای راه اندازی دستگاه روی برنامه تلفن هوشمند ضربه می‌زنید، مطمئن شوید که نام کاربری یا حساب پیش فرض برای شما ایجاد نمی‌کند. این امر به ویژه در مورد روترهای بی سیم صادق است که به خانه هوشمند شما کمک می‌کند تا بدون مشکل کار کند، نه فقط خود دستگاه‌های هوشمند.
یکی از اولین چیزهایی که هکرها به دنبال آن هستند، لیستی از نام‌های کاربری پیش فرض است که نیمی از کار آنها را برای آنها انجام می‌دهد. تغییر نام کاربری پیش فرض فضای بیشتری برای تنفس به شما می‌دهد و شما را از لیست اهداف آسان خارج می‌کند.

یک نژاد در حال مرگ

در حالی که برخی از دستگاه‌های هوشمند هنوز از نام کاربری و گذرواژه‌های پیش فرض استفاده می‌کنند، و از آنجا که شرکت‌ها به دنبال ایجاد دستگاه‌های ایمن‌تر برای مصرف کنندگان آگاه هستند، از کار خارج می‌شود. در عوض احتمالاً با استفاده از آدرس ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید که به آسانی در دسترس هکرها نیست.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش اول)

3- از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

هنگامی که به قفل و بست نیاز دارید، خانه هوشمند خود را با یک قفل ارزان نبندید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک رمز عبور امن با استفاده از مدیر رمز عبور تنظیم کنید. با استفاده از یک مدیر رمز نیازی نیست ده‌ها رمز عبور را به خاطر بسپارید یا عبارت “گذرواژه خود را فراموش کرده‌اید؟” را فشار دهید. هر بار که وارد سیستم می‌شوید لینک دهید.
اکثر برنامه‌های مدیر رمز عبور رمزهای تصادفی ایجاد می‌کنند که شکستن آن برای هکرها حتی با بهترین تکنولوژی سخت است. مدیر گذرواژه همچنین به شما کمک می‌کند مدت زمانی را که آخرین بار رمز عبور خود را تغییر داده‌اید، پیگیری کنید. تغییر گذرواژه چند بار در سال به جلوگیری از ورورد هکرها کمک می‌کند.
اگر دستگاه‌های خانه هوشمند را با سایر اعضای خانواده خود به اشتراک می‌گذارید، مطمئن شوید که هر کدام حساب مخصوص خود را دارند (به جای گذرواژه مشترک یک حساب کاربری).
سیستم قوی به معنای این نیست که نیاز به کامل شدن ندارد

رمز عبور قوی همیشه به اعداد و کاراکترهای خاص نیاز ندارد مگر اینکه دستگاه هوشمند شما آن شرایط را تعیین کند. در صورت امکان از کلمه عبور حداقل شش کلمه تصادفی با فاصله بین آنها استفاده کنید که به خاطر سپردن آن راحت‌تر از یک رشته اعداد و کاراکتر است.
در بخش بعدی مقاله، ادامه بحث در مورد شیوه‌های ایمن کردن خانه‌های هوشمند را مطالعه کنید.
منبع : https://www.safewise.com/blog/how-to-keep-your-smart-home-safe-from-hacking/